Què és la periodòncia?

La periodòncia és la disciplina que tracta les malalties que afecten les dents i el seu aparell de suport(les genives,el lligament periodontal i l’os alveolar). Les principals malaties són la gingivitis(inflamació de les genives) i la periodontitis– vulgarment coneguda com a piorrea-, que afegeix inflamació i pèrdua del suport de les dents. Aquestes malalties són causades per la placa i el carrall, que contenen bacteris i en enganxar-se a les dents fan que perdin suport.

La majoria de les persones,si tenen placa i carrall sobre les dents, perden suport lentament, al llarg dels anys. Però algunes persones són molt vulnerables i poden perdre suport ràpidament durant la juventut. Per això es important revisar l’estat de les genives: la malatia periodontal sol tenir símptomes inicialment poc alarmants,però si no la tractem avança progressivament i pot provocar la pérdua de dents.

La gingivitis i la periodontitiscal tractar-la netejant-se les dents de carrall i placa,generalment amb instruments ultrasònics o manuals i revisant-les periòdicament per eliminar els dipòsits incipients.Però l’altre pilar fonamental del tractament és mantenir una bona higiene dental a casa.

Una altre vessant de la periodòncia és la cirurgia mucogingival,que tracta les pèrdues o atròfies localitzades de la geniva. Les més comuns són els excessos de geniva i les recessions(pèrdua de geniva),que es tracten amb les diferents tècniques quirúrgiques.

Per últim,els implants dentals,tot i que tenen una unió amb l’os alveolar diferent de les dents naturals,també són susceptibles a l’acumulació de placa i de carrall.Per tant,han de revisar-se periòdicament fent servir tècniques adequades.

Els responsable del tractament periodontal al nostre centre son el Dr Valmaseda i la Dra. Molina.