Què és la periodòncia?

La periodontitis és una malaltia que fa perdre l’os que suporta les dents. Per tractar-la és precís eliminar la placa i el carrall i mantenir les dents netes, fent revisions periòdiques.

La periodòncia és la disciplina que tracta les malalties que afecten les dents i el seu aparell de suport (les genives, el lligament periodontal i l’os alveolar). Les principals malalties són la gingivitis (inflamació de les genives) i la periodontitis – vulgarment coneguda com a piorrea -, que afegeix inflamació i pèrdua del suport de les dents. Aquestes malalties són causades per la placa i el carrall, que contenen bacteris i en enganxar-se a les dents fan que aquestes perdin suport.

La majoria de persones, si tenen placa i carrall sobre les dents, perden suport lentament, al llarg dels anys. Però algunes persones són molt vulnerables i poden perdre suport ràpidament durant la joventut. Per això és important revisar l’estat de les genives: la malaltia periodontal sol tenir símptomes inicialment poc alarmants, però si no la tractem avança progressivament i pot provocar pèrdua de dents.

La gingivitis i la periodontitis tractar-se netejant les dents de carrall i placa, generalment amb instruments ultrasònics o manuals i revisant-les periòdicament per eliminar els dipòsits incipients. Però l’altre pilar fonamental del tractament és mantenir una bona higiene dental a casa.

Una altra vessant de la periodòncia és la cirurgia mucogingival, que tracta les pèrdues o atròfies localitzades de geniva. Les més comuns són els excessos de geniva i les recessions (pèrdues de geniva), que es tracten amb diferents tècniques quirúrgiques.

Per últim, els implants dentals, tot i que tenen una unió amb l’os alveolar diferent de les dents naturals, també són susceptibles a l’acumulació de placa i carrall. Per tant, han de revisar-se i netejar-se periòdicament fent servir tècniques adequades.

La responsable dels tractaments periodontals al nostre centre és la Dra. Amado.

En aquestes imatges es veu unes dents que han perdut part de les genives i l’os que les suporta. Després d’eliminar el carrall i la inflamació de les genives, en general es poden conservar les dents molts anys.

Tractaments

Cirurgia bucal

Implants dentals

Odontologia Infantil